درباره تور آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ ترکیه به شمار می رود.این شهر در دشت های بزرگ آناتولی مرکزی واقع شده است که در شمال آن جنگل های کوهستانی و در قسمت جنوب آن دشت خشک قرار گرفته است. مساحت این شهر 2516 کیلومتر مربع می باشد و در بین 4 کوه و 3 رودخانه واقع شده است.این شهر در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم و خشک و در فصل زمستان از آب و هوای سرد و برفی برخوردار است.

تاریخچه تور آنکارا 

در گذشته آنکارا  پایتخت سرزمین باستانی گالاتیا که بین سال های 64-280 پیش از میلاد است بوده و در زمان 25 پیش از میلاد تا قرن هفتم میلادی پایتخت امپراتور رم بوده است و در این شهر آثار باستان شناسی متنوع و مختلفی از جمله آثاری از گالاتیا، یونانیان عصر هلنیسی، امپراتوری بیزانس، عثمانیان و... به جا مانده است. در شهر آنکارا تپه ای سنگی با ارتفاع 150 متر وجود دارد که مرکز تاریخی آنکارا می باشد و در حال حاضرمی توان بخش کمی از آثار باستانی آنکارا را مشاهده کرد که معماری رومی و عثمانی را نیز می توان در این شهر مشاهده نمود که بارزترین آن معبد آگوستوس است که قدمت آن به 20 سال پیش از میلاد می باشد.

در سال 1920 در  ۲۳ آوریل در آنکارا  مجلس ملی کبیر ترکیه تأسیس گردید و در زمان جنگ استقلال ترکیه، این شهر مقر نهضت ملی ترکیه بوده است.در سال 1923 و در 29 اکتبر پس از تأسیس آنکارا به عنوان پایتخت جدید ترکیه تعیین گردید.این شهر یکی از مراکز مهم تجاری و صنعتی ترکیه است و در مرکز شبکه جاده ای و ریلی ترکیه واقع شده و در آن مشاغل به صورت دولتی می باشد. از محصولات آنکارا می توان به گلابی، عسل و انگور آن اشاره کرد که بسیار مشهور می باشد. با اینکه  آنکارا در خشک‌ترین مناطق ترکیه واقع شده و به جزء بخش های جنگلی جنوب شهر آن اطراف آن عمدتاً پوشش گیاهی استپ است و به ازای هر نفر ۷۲ متر مربع فضای سبز دارد و شهری سر سبز به شمار می رود.نام آنکارا در دوران باستان و قرون وسطی، در زبان یونانی به Ánkyra (به معنای لنگر) و در لاتین به Ancyra مشهور بوده است. 

فرودگاه ها و دسترسی به تور آنکارا 

فرودگاه آنکارا یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور ترکیه به شمار می رود و در اصل نام آن فرودگاه اسن بوگا می باشد ولی به فرودگاه آنکارا شهرت دارد. این فرودگاه همانند بسیاری از فرودگاه‌های دیگر خارج از شهر آنکارا در فاصله ۲۸ کیلومتری واقع شده است. این فرودگاه به دلیل واقع شدن در پایتخت ترکیه بسیار حائز اهمیت است و به دلیل آنکه در منطقه اروپایی و آسیایی واقع شده است دارای تعداد پروازهای داخلی و خارجی بیشتری نسبت به دیگر فرودگاه‌های دنیا می باشد و دارای امکانات بسیار و پیشرفته می باشد. معماری این فرودگاه بسیار خاص و منحصر به فرد است و بهترین کیفیت و خدمات و امکانات را به گردشگران ارائه می دهد.از بارزترین ویژگی فرودگاه آنکارا دو بخش بودن آن است که هم پرواز های داخلی و هم پرواز های خارجی در ان صورت می گیرد.

هتل های تور آنکارا

شهر آنکارا علاوه بر اینکه پایتخت کشور ترکیه است جزء شهر های مدرن ترکیه به شمار می رود و دارای فرهنگ و معماری منحصر به فردی می باشد که برای گردشگران که قصد سفر به این شهر را دارند هتل های بسیاری برای اقامت ساخته شده است و  اغلب گردشگران بیشتر به منظور انگشت نگاری و وقت سفارت کشور کانادا و آمریکا به آنکارا سفر می کنند.تمامی هتل های آنکارا دارای خدمات صبحانه (BB ) می باشد و از هتل 3 ستاره تا هتل 5 ستاره برای گردشگران در دسترس می باشد. از هتل های لوکس آنکارا می توان به هتل هیلتون آنکارا، هتل گرین پارک آنکارا، هتل برا ، هتل هالیدی این آنکارا، هتل گرند آنکارا، هتل مونپیک، هتل رادیسون بلو آنکارا، هتل شرایتون و... اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری تور آنکارا 

آنکارا جزء دومین شهر بزرگ ترکیه است و دارای جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی و تاریخی بسیاری می باشد و به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می رود.اغلب جاذبه های گردشگری آنکارا با فاصله کمی از هم قرار گرفته اند و به همین دلیل گردگران می توانند در زمان بسیار کوتاهی از تمام جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر دیدن کنند.از جمله جاذبه های گردشگری آنکارا موزه تمدن آناتولی است که نشان دهنده تمدن و تاریخ آنکارا می باشد و به نام موزه تمدن آنکارا نیز شهرت دارد. این موزه در نزدیکی قلعه آنکارا واقع شده است و در دو ساختمانی که مربوط به دوره عثمانی می باشد قرار گرفته است. این موزه همچنین از بخش های مختلفی از جمله بخش صنایع دستی ، مبلمان، مجسمه هایی که از دوران عصر آهن است و... تشکیل شده است.

آنیت کبیر از دیگر جاذبه های شهر آنکارا به شمار می رود که در آن مقبره مصطفی کمال آتاتورک واقع شده است و با دیوارهای پر نور تزئین شده است. در این مکان ده برج متقارن با طراحی بسیار ماهر به همراه چند مجسمه قرار گرفته و آنیت کبیر مجموعه ای از تالار طاووس، تالار افتخار ، موزه و... می باشد.دیگر جاذبه های آنکارا مسجد حاجی بایرام است که دارای معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد. همچنین موزه هنر آنکارا،منطقه باستان شناسی هاتوشا، خانه اپرا،قلعه آنکارا،منطقه تفریحی هام امونو، دریاچه ایمیر و... از دیگر جاذبه های گردشگری آنکار محسوب می شود.

زمان سفر به تور آنکارا

آنکارا در ارتفاع 850 متری از سطح دریا در مرکز آناتولیا واقع شده است و دارای آب و هوای خشک در فصل تابستان و آب و هوای سرد و برفی در فصل زمستان می باشد و با جمعیت 5 میلیون نفری از اقلیم قاره ای برخوردار است.اگر بخواهیم بر اساس آب و هوا زمان سفر به آنکارا را در نظر بگیریم بهترین زمان سفر به این شهر 10 اردیبهشت تا 7 تیر (30 ام آوریل تا هشتم ژوئیه ) 29 مرداد تا 29 مهر ( 20 اوت تا 21 اکتبر) می باشد.فصل گرما و داغ گردشگری در آنکارا در فصل تابستان ماه های ژوئن تا سپتامبر می باشد.در فصل زمستان در ماه های دسامبر و ژانویه دما تا منفی 15 درجه سانتی گراد می رسد و گردشگران در این زمان بارش برف و هوای بسیار سرد را تجربه می کنند.همنین در فصل تابستان دما هوا تا 35 درجه سانتی گراد می شود و در فصل پاییز نیز در آنکارا بارش باران بسیار مشاهده می شود. 

آداب و رسوم تور آنکارا 

زبان مردم آنکارا همانند دیگر شهر های ترکیه ترکی می باشد و لازم به ذکر است که بعد از زبان ترکی زبان انگلیسی دومین زبان آن ها می باشد.این شهر از دین اسلام پیروی می کنند ولی تا قبل از این که دولت عثمانی براین کشور مسلط گردد دین مسیحیت در آنکارا رواج داشته و هنگامی که دولت عثمانی به این شهر تسلط یافت دین مسیحیت به دین اسلام تغییر پیدا کرد.از بارزترین آداب و رسوم و فرهنگ این شهر می توان به اجتماعی و صمیمیت بودن مردم ان اشاره کرد.همچنین از عقاید و سنت های مردم آنکارا این است که هنگام خرید و در امور مالی بسیار چانه می زنند و این امر باعث شده که در فرهنگ آن ها نفوذ کرده و جزء آداب و رسوم مردم آنکارا محسوب شود. از دیگر فرهنگ و رسوم مردم آنکارا می توان به مهمان نوازی آن ها اشاره نمود.تا جایی که اگر شناختی از کسی نداشته باشند هم به خانه های خود دعوت می کنند و با غذاهای خوش طعم و... از آن ها پذیرایی می کنند.از دیگر اداب و رسومی که مردم این شهر دارند ممنوعیت ورود کفش به خانه هایشان است که یک نوع بی احترامی به صاحب خانه تلقی می شود.

آنکارا مانند شهرهای دیگر ترکیه دارای جاذبه های تفریحی و رستوران های متعدد برای گردشگران می باشد و برای ایرانی ها به دلیل آنکه ذائقه بسیار نزدیکی از نظر غذایی به کشور ترکیه دارد، گردشگران به راحتی می توانند از غذاها و رستوران های متنوع این شهر لذت ببرند.از جمله غذاهای معروف و مشهور شهر آنکارا اسکندر کباب است که به سبک های متنوعی طبخ می شود.همچنین صدف سیاه از دیگر غذاهایی است که بسیار در بین گردشگران خارجی محبوب است ولی برای ایرانی ها نیز به  دلیل آنکه  از ادویه های مختلف استفاده می شود بسیار غذای خوشمزه ای می باشد.البته صدف غذای گرانی محسوب می شود و در رستوران های سطح بالا می توان این غذا را سرو کرد.یالانجی دولما،بورک، مانتی ، کوفته، امام بالدی و... از دیگر غذاهای آنکارا می باشد.


مراکز خرید تور آنکارا 

آنکارا پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه محسوب می شود و پایتخت سیاسی و اداری ترکیه می باشد.این شهر دارای مراکز خرید متنوع و مجتمع تجاری لوکس می باشد و گردشگران می توانند علاوه بر گشت و کذار در بازار های سنتی و مراکز خرید هر آنچه که نیاز دارند از جمله کالاهای لوکس و اجناس برند را تهیه کنند.از جمله مراکز خرید آنکارا مرکز خرید فروم است که بسیار مدرن می باشد و در سال 2008 در 2 طبقه افتتاح گردید و برای کسانی که علاقمند به اجناس و پوشاک برند می باشند بسیار مناسب است.در این مرکز خرید برندهایی نظیر گوچی، دیزل، کنزو و... در بوتیک های لوکس برای گردشگران یافت می شود.از دیگر مراکز خرید آنکارا جپا است که دارای تنوع بسیاری از انواع کالاها و اجناس می باشد و بسیار شهرات دارد.کاروم نیز از دیگر مراکز خرید آنکارا به شمار می رود و دارای اجناس بسیار لوکس و شیک می باشد.همچنین مرکز خرید کنت پارک، آنکامال،مرکز خرید گالریا و... از دیگر مراکز خرید آنکارا است.