تور باتومی

تاریخ‌های برگزاری

تور باتومی ویژه فروردین 3 شب و 4 روز

3 شب
9,490,000 تومان
ایرلاین: وارش
1403/01/31
اطلاعات بیشتر
درباره تور باتومی

باتومی یکی از شهرهای توریستی و ساحلی کشور گرجستان است که بر کرانه دریای سیاه واقع شده است.باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان به شمار می رود و بیشتر اقتصاد این شهر بر حوزه گردشگری، قمار می چرخد.باتومی شهر بندری است که دارای صنایع کشتی سازی و مواد غذایی و... می باشد و از سال 2010 به بعد با بازسازی ساختمان و بافت های فرسوده قرن 19 و ساخت بناهای مدرن به شهری توریستی تبدیل شده است.

تاریخچه تور باتومی 

در گذشته شهر باتومی در بندرگاه قدیمی رومی باتوس که توسط آدریانوس احداث شد بنا گردید که بعدها توسط یکی از پادشاهان رم شرقی تصرف شد. در سال 643 میلادی سردار مسلمان به نام حبیب بن مسلمه کشور گرجستان و همچنین باتومی را بازگشایی نمود و مسلمانان این شهر را در دست گرفتند.پس از چندین سده در سال 1878 میلادی شهر باتومی توسط روسی ها تصرف گردید و در 28 اوت همان سال توسط عهدنامه ای باتومی به روسی ها واگذار شد اما بعد ها این شهر جزء کشور گرجستان شد.در سال 1918 میلادی باتومی توسط عثمانی ها اشغال گردید و یک سال بعد انگلیسی ها وارد این شهر شدند و در ژوئن سال 1919 میلادی انگلیسی ها باتومی را تخلیه کردند و پس از آن جمهوری گرجستان تاسیس گردید و پس از مدتی توسط کمونیست ها این کشور اشغال شد و گرجستان جزء اتحاد شوروی گردید ور سال 1921 در ماه مارس بین دولت شورئی و ترکیه معاهده ای انجام گردید و در پی این معاهده قسمتی از گرجستان به نام اردهان و قارص به ترک ها واگذار شد ولی شهر باتومی همچنان در کشور گرجستان باقی ماند.

فرودگاه ها و دسترسی به تور باتومی 

فرودگاه بین المللی باتومی که به نام الکساندر کارتولی باتومی است در جنوب این شهر و در 8 کیلومتری مرکز باتومی و ساحل سمت راست چروخی واقع شده است.این فرودگاه جزء فرودگاه های مهم گرجستان به شمار می رود و کلیه پرواز های داخلی تفلیس در این فرودگاه انجام می شود.فرودگاه باتومی دارای ترمینال کوچکی است و در مقایسه با دیگر فرودگاه های کشورهای دیگر دارای امکانات و خدمات خاص و چشمگیری نمی باشد .گردشگران برای رسیدن به تور باتومی می توانند از طریق هواپیما مستقیم به باتومی بروند و یا با هواپیما به شهر تفلیس رفته و از آنجا در حدود 5 تا 6 ساعت زمینی از طریق اتوبوس و یا ماشین به باتومی برسند. فاصله بین شهر تفلیس و بانومی در حدود 380 کیلومتر می باشد.

هتل های تور باتومی 

شهر باتومی یکی از شهرهای توریستی با مراکز تفریحی و جاذبه های دیدنی بسیاری است که هر ساله گردشگران بسیاری از تمام نقاط جهان به این مکان توریستی سفر می کتند.همچنین در سال های اخیر به دلیل رشد صتعت گردشگری در کشور گرجستان این شهر پیشرفت زیادی کرده است و امکانات و تفریحات بسیاری در باتومی برای گردشگران فراهم شده است. هتل های باتومی دارای خدمات صبحانه (BB) و برخی از هتل های 5 ستاره آن دارای خدمات صبحانه، ناهار (HB) می باشد از بهترین هتل های باتومی میتوان به هتل شرایتون باتومی،هتل داردیسون بلو، هتل هیلتون، هتل ایفوریا و... نام برد.این هتل ها با داشتن امکانتی لوکس و ارائه خدمات در سطح کیفیت بالا و جهانی به گردشگران اقامتی خوب و به یاد ماندنی را برای گردشگران تور باتومی فراهم می سازد.همچنین برخی از هتل های باتومی به ساحل بسیار نزدیک است و چشم انداز بسیار زیبایی دارد و در بین گردشگران بسیا پرطرفدار و محبوب است. 


جاذبه های گردشگری تور باتومی 

شهر باتومی دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است و برای دیدن تمام جاذبه های گردشگری این شهر یه زمان زیادی نیاز است.باتومی دارای جاذبه های فرهنی و تاریخی بسیاری می باشد و جزء شهرهای قدیمی گرجستان به شمار می رود.باتومی به دلیل آنکه شهری ساحلی است تفریحات ساحلی و آبی بسیاری دارد.باتومی از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است و نزدیکی ان به کوه ها و دشت های سرسبز و همچنین دریای سیاه در بین گردشگران تور باتومی بسیار پرطرفدرار و محبوب است.از جمله جاذبه های گردشگری تور باتومی برج باتومی است که بلندترین بنای این شهر به شمار می رود.این برج به دلیل فضای زیبا و مجللی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران می باشد.این برج دارای یک چرخ و فلک و همچنین یک هتل لوکس 5 ستاره است که شامل یک کازینو با 75 اتاق می باشد. از دیگر جاذبه های این شهر میدان پیازا می باشد که از محله های زیبای این شهر محسوب می شود و در حدود 5700 متر مربع مساحت دارد و بسیار شبیه به محله های کشور ایتالیا می باشد.

تله کابین آرگو نیز از جادبه های گردشگری و تفریح باتومی است که در کوه آنوریا بنا شده است و مناظر زیبایی از دریای سیاه و مناطر زیبای باتومی را نشان می دهد.آبشار ماخونتستی نیز جزء جاذبه های گردشگری باتومی است و تا این شهر 30 کیلومتر فاصله دارد و برای گردشگرانی که علاقه به رودخانه دارند دیدن این آبشار خالی از لطف نیست.از دیگر جاذبه های شهر باتومی مجسمه علی و نینو است که به عنوان نماد و سمبل باتومی می باشد و بر گرفته از رمانی به نام قربان سعید ساخته شده است.جاذبه های تور باتومی بسیار است که از دیگر جاذبه ها می توان به برج چاچا، دلفیناریوم ،میدان اروپا، کلیسای جامع مادر مقدس، صومعه اسکالتا و... نام برد.

زمان سفر به تور باتومی

آب وهوای باتومی دارای اقلیم نیمه گرمسیری است و به دلیل ساحلی بودن آن از آب و هوای مرطوب و معتدل برخوردار است.در باتومی به غیر از فصل زمستان تمامی روز های سال هوا بسیار مطبوع و دلپذیر است.اگر بخواهیم از نظر آب و هوا تور باتومی رو در نظر بگیریم بهترین زمان برای سفر به این شهر 27 فروردین تا 25 تیر (16 آوریل تا 16 جولای) و 5 شهریور تا 27 آبان (27 آگوست تا 18 نوامبر) می باشد.دمای هوا و میانگین دما در این شهر متغیر است و در طول سال احتمال بارش باران و برف بسیار کم است.اوایل مرداد (اواخر جولای) گرم ترین ماه های سال به شمار می رود.بنابراین ماه های آگوست ، جولای، ژوئن بهترین ماه های سال برای سفر به تور باتومی می باشد.

آداب و رسوم تور باتومی

فرهنگ مردم گرجستان و همچنین باتومی فرهنگ قفقازی می باشد که جزء غنی ترین فرهنگ های جهان به شمار می رود.زبان مردم گرجستان گرجی می باشد و که یکی از 14 زبان دنیا است.این زبان از خانواده زبان کارتولی می باشد. از مهمترین و بارز ترین فرهگ مردم گرجستان مهمان نوازی است که آن را موهبت می دانند و به مهربانی بسیار با گردشگران رفتار می کنند.از دیگر عادت ها و رسوم مردم باتومی این است که هنگام غذا خوردن اصلا عجله نمی کنند و از غذا خوردن در کنار دوستان بسیار لذت می برند.همچنین مردم تور باتومی به افراد سن بالا و خانم ها بسیار احترام می گذارند.

لباس سنتی مردم گرجستان چوخا نام دارد که این لباس از قرن 16 تا سال 1920 میلادی بسیار مورد استفاده مردم گرجی قرار گرفته است.در حال حاضر این لباس نمادی از غرور ملی مردم گرجستان محسوب می شود و بیشتر مردم در مراسم رسمی این لباس را می پوشند که شامل یک کت پشمی با یقه ای بلند و یک کلاه از جنس خز و... می باشد. البته در این لباس تغییرات بسیاری انجام شده و نسبت به مدل اولیه خود مدرن تر شده است. البته این لباس ها در شهر باتومی و تفلیس خیلی طرفدار ندارد.همچنین در گرجستان رقص های خاص و سنتی وجود دارد که از فرهنگ و رسوم مردم می باشد و بسیار منحصر به فرد بوده و تنها یک فرد گرجی می تواند به خوبی این رقص را اجرا کند.از ردیگر رسوم و فرهنگ مردم تور باتومی هدیه دادن است که که در جشن ها و مراسم ها این رسوم انجام می گیرد .لازم به ذکر است که گل دادن به صورت فرد رسمیت دارد و تنها در مراسم تدفین به تعداد زوج گل دادن رسم می باشد.ازدواج در گرجستان بسیار ساده برگزار می گردد و  ثبت رسمی ازدواج در این کشور رسم نمی باشد. 

مرکز خرید تور باتومی 

شهر باتومی علاوه بر مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری که دارد دارای مراکز خرید بسیار متنوعی برای گردشگران تور باتومی می باشد.از جمله مراکز خرید این شهر باتومی مال است که که بهترین و بزرگ ترین مرکز خرید این شهر به شمار می رود.این مرکز خرید در کنار ساحل باتومی واقع شده است و در کنار این مرکز خرید رستوران و کافه های بسیاری وجود دارد که از جمله آن رستوران مک دونالد است.در این مرکز خرید انواع کالاها با برندهای مشهور جهان در دسترس عموم قرار دارد و گردشگران در مجتمع تجاری باتومی مال می توانند هر آنچه که احتیاج دارند فراهم کنند.مجتمع مجلل مترو سیتی نیز از دیگر مراکز خرید باتوی به شمار می رود که دارای انواع مغازه های لوکس و کافه و رستوران می باشد.همچنین در طبقه اول این مرکز خرید هتلی 5 ستاره است که از امکانات و خدمات بسیار خوبی برخوردار است.

از دیگر مراکز خرید باتومی پلازا است که مجتمعی دارای چند طبقه است و همچنین دارای چندین فروشگاه و رستوران می باشد.در بالاترین طبقه این مرکز خرید استخری با سقف شیشه ای متحرک است که از طراحی خاص و منحصر به فردی برحوردار است.مرکز خرید عتیقه یکی دیگر از مراکز خرید تور باتومی است که از انواع کالاها و اجناس قدیمی برخوردار است و گردشگران تور باتومی می توانند سوغاتی های خاص و به یاد ماندنی از این مرکز تهیه نمایند.