تور کوش آداسی

تاریخ‌های برگزاری

تور کوش آداسی ویژه فروردین

6 شب
16,400,000 تومان
ایرلاین: ایران ایرتور
1403/01/17
اطلاعات بیشتر
درباره تور کوش آداسی
  

شهر کوش آداسی شهری بسیار زیبا و تفریحی است که در 71 کیلومتری مرکز استان آیدین کشور ترکیه واقع شده است و جزء مکان های گردشگری بسیار محبوب در میان گردشگران بخصوص گردشگران ایرانی است.شهر کوش آداسی شهری ساحلی است که در قسمت جنوبی ترکیه واقع شده است و تا ازمیر 90 کیلومتر فاصله دارد.کوش آداسی در زبان ترکیه به معنای جزیره پرنده است.آژانس قصر شایان با ارائه پکیج های کوش آداسی با پرواز ایرانی و ترک و ارائه بهترین خدمات تلاش می کند بهترین امکانات و خدمات را به گردشگران ارائه دهد.


تاریخچه تور کوش آداسی  

در 3000 پیش از میلاد مسیح شهر افسوس توسط ایونی‌ها در نزدیکی کوش‌آداسی کنونی تأسیس گردید.در سال 546 پیش از میلاد شهر افسوس توسط ایرانیان تصرف شد و امپراتوری روم در سال 200 پیش از میلاد این شهر را تصرف کرد وپس از آنکه  امپراتوری روم تقسیم شد، امپراتوری روم شرقی بر این شهر تسلط پیدا کرد.اما پس از زمین‌لرزه ای در این شهر، شهر افسوس با  تغییر مسیر رودخانه و آب و هوا به نابودی شهر افسوس در نزدیکی کوشی آداسی انجامید و بندر جدیدی با نام یونانی اسکالا نُوا (اسکلهٔ نو) در محل کنونی کوش‌آداسی تأسیس گردید و جایگزین بندرگاه افسوس شد. در سال 1413 بعد از حملهٔ سلطان محمد فاتح، این شهر را امپراتوری عثمانی اداره می‌کرد.در سال 1919 بعد از جنگ جهانی اول کوشی‌آداسی مورد حمله یونانیان قرار گرفت و در سال 1922 طی یک مبارزهٔ طولانی اسکالا نوا قسمتی از جمهوری ترکیه شد. پس از نبرد چناق‌قلعه و پیروزی آتاترک، او به اسکالا نوا آمد و پس از آنکه  از نام یونانی آن آگاهی پیدا کرد به دلیل درگیری‌های ترک‌ها و یونان، نام بندر را در نزدیکی آن به کوش‌آداسی یا جزیرهٔ پرنده تغییر داد.

جمعیت کوش آداسی در حدود 64.359 نفر است .اما در فصل تابستان به دلیل ازدیاد شدن گردشگران در این منطقه جمعیت این شهر به نیم میلیون نفر افزایش می یابد.


فرودگاه ها و دسترسی به تور کوش آداسی 

دسترسی به تور کوش آداسی از طریق فرودگاه ازمیر که عدنان مندرس نام دارد برای گردشگران امکانپذیر است.این فرودگاه در سال 1987 افتتاح گردید. فاصله این فرودگاه تا شهر کوش آداسی 95 کیلومتر یعنی در حدود بین 1 تا 2 ساعت است و و در 18 کیلومتری جنوب ازمیر واقع شده است.گردشگران تور کوش آداسی بعد از رسیدن به این فرودگاه به وسیله تاکسی، اتوبوس و... می توانند به این شهر ساحلی زیبا دسترسی یابند. در حال حاضر پرواز های ایرانی نظیر ایران ایر تور،آتا،کاسپین، قشم ایر،آسمان به مقصد ازمیر برای گردشگران موجود است. 

هتل های تور کوش آداسی 

در کوش آداسی هتل ها از 3 ستاره تا هتل 5 ستاره برای گردشگران می باشد. خدمات هتل های 3 ستاره کوش آداسی به صورت صبحانه (BB) و یا به صورت صبحانه، ناهار (HB) است و هتل های 5 ستاره این شهر توریستی به صورت ALL  و یا UALL می باشد.همچنین در برخی از هتل های 5 ستاره کوش آداسی پارک آبی و دیگر تفریحات آبی وجود دارد. ازهتل های لوکس کوش آداسی می توان به هتل سانیس افس،هتل کاریزما، هتل کرومار دیلاکس، آکوافانتزی و... نام برد.

جاذبه های گردشگری تور کوش آداسی

شهر کوش آداسی دارای تفریحات و جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی است. این شهر علاوه بر تفریحات دارای اماکن تاریخی و فرهنگی بسیار دیدنی می باشد. از جمله مکان های هیجان انگیز و تفریحی می توان به پارک آبی آکوافانتزی اشاره کرد.این پارک در هتلی به همین نام واقع شده است و دارای امکانات رفاهی و تفریی متنوع و هیجان انگیز می باش. این هتل دارای 7 رستوران و فضای سبز با درختان کاج است.از دیگر جاذبه های گردشگری تور کوش آداسی پارک ملی دلتای آیدین است .این پارک زیبا  ما بین منطقه ای به نام سکه و کوش آداسی واقع شده است. جالب است بدانید که این پارک برای مردم بسیار مقدس است و قدمت آن به قرن های ۸ و ۹ میلادی می رسد. این پارک از بهترین جاذبه های طبیعی کوش آداسی به شمار می رود و سالانه کنفدراسیون های علمی زیادی در آن  برگزار می گردد.

از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر معبد دیدایما است که معبدی تاریخی به شمار می رود.همچنین گوورجین کوش آداسی مکانی گردشگری است که نام قلعه ای است و توسط عثمانی ها در سال 1770 ساخته شده است.جاذبه های این شهر بسیار زیاد است که می توان به غار سیر تلائینی ، جزیره کبوتر،پرینه، شبه جزیره دیلک، غار کاراجا، روستای گوزل چاملی ، میلتوس، قصر پنبه ای و... اشاره کرد.



زمان سفر به تور کوش آداسی

کوش آداسی به دلیل آنکه شهری ساحلی است می توان فصل بهار و تابستان را بهترین زمان برای سفر به این شهر دانست.بندر کوش آداسی یا همان جزیره ی کوش آداسی از جذاب ترین مناطق ترکیه  برای گردشگری است و یکی از مهم ترین علت آن هم نزدیکی این منطقه به جزیره ی یونانی ساموس می باشد.کوش آداسی آب و هوای مدیترانه ای دارد و در فصل زمستان دمای هوا نسبتا پایین می آید و درجه حرارت ملایم است و در فصل تابستان آب و هوا نسبتا گرم می شود.  بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی از 21 اسفند تا 20 خرداد (ماه مارس تا ماه ژوئن ) و از 26 شهریور تا 11 آذر (از سپتامبر تا دسامبر ) است. در مجموع بارش باران در کوش آداسی با اینکه شهری ساحلی است بسیار کم است. این شهر در بین گردشگران جهان رتبه 62 را از 100 به خود اختصاص داده است.

آداب و رسوم تور کوش آداسی 

شهر کوش آداسی دارای آداب و رسوم و سنت هایی با قدمتی بسیار زیاد است که در طول سال ها به مردم منتقل یافته است.فرهنگ مردم بسیار متنوع بوده و تحت تأثیر عثمانی‌ها تاریخ و همچنین دریای مدیترانه شکل گرفته است.مردم کوش آداسی به مردمی دوستانه و مهمان نواز شهرت دارند و با آغوش باز ازگردشگران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان استقبال می کنند.مردم کوش آداسی بسیار سنتی و مذهبی هستند و بسیاری از آن هادر طول سال در تعطیلات مختلف اسلامی سنت را برگزار می کنند. در فرهنگ محلی غذا نقش مهم و بسزایی دارد. از جمله غذاهای مانند کباب، دلمه، باقلوا و هوموس از غذاهای رایج در وعده های غذایی مردم کوش آداسی می باشد.


مرکز خرید تور کوش آداسی 

شهر کوش آداسی مانند شهر های دیگر ترکیه از جمله استانبول از تعداد برندهای مشهور کمتری برخوردار است و برای گردشگرانی که فقط قصد خرید از این شهر را دارند خیلی مناسب نیست. ولی در مجموع پاساژهای کوش آداسی خوبی برای خرید وجود دارد که در آنجا گردشگران می‌توانند از میان هزاران جنس متنوع انتخاب‌های خوب و جذابی داشته باشند. از بهترین مراکز خرید تور کوش آداسی می توان به مرکز خرید اسکالا نوا،مرکز خرید آکدوگان، مرکز خرید AVM، مرکز خرید آکدوگان، مرکز خرید کیپا، بازار حجیوات و بازار بزرگ کوش آداسی اشاره نمود.همچنین در سفر به کوش آداسی می توان مواد خوراکی از جمله ادویه،مواد خوراکی تازه و همچنین صنایع دستی و چشم نظر های خاص و مشهور به عنوان سوغاتی تهیه نمود.