جاذبه های دیدنی استانبول

جاذبه های دیدنی استانبول

جاذبه های دیدنی استانبول

شهر زیبا و تاریخی استانبول دارای بناهای تاریخی ، بازارها، پارک‌ها و مسجدهای  چشمگیری است. که به چند مورد از آن ها می پردازیم.

کاخ توپکاپی

این عمارت خانه‌ی اصلی برای نسل سلاطین بزرگ بود. این سلاطین دارای همسران متعددی بودند که هر کدام از آن‌ها در اتاق‌هایی از این کاخ اقامت داشتند. این اتاق‌ها در مجموع حرم‌های عمارت را تشکیل می‌دادند. این کاخ نماد زیبایی از معماری اسلامی است. تزیینات، باغ‌های سرسبز و حمام ترکی امروزه به عنوان یک موزه به کار می‌رود.

کلیسای مخزن

کلیسای مخزن یک مخزن بزرگ باستانی است که به خوبی حفظ شده است. این مکان بین قرن‌های سوم تا چهارم بعد از میلاد ساخته شده است. از آن به عنوان یک منبع تامین آب در شهر استفاده می‌شد.نحوه‌ی ساخت آن بسیار زیبا و قابل تحسین است.

مسجد ایاصوفیه

یکی از قابل تشخیص‌ترین معابد در جهان، مسجد ایاصوفیه است و می‌توان به جرات گفت که این بنا اصلی‌ترین مکان دیدنی در این شهر می‌باشد. مسجد ایاصوفیه همچنین دارای زیباترین نوع معماری است. این بنا به عنوان معبد اصلی برای کاتولیک‌ها، ارتودکس‌هاس یونانی و مسلمانان بوده است. امروزه از این بنا به عنوان موزه استفاده می‌شود.

پارک امیرگان

این پارک تاریخی بخشی از املاک بسیار مهم از قرن هفدهم بوده است. در سال 1940 این مکان به شهر داده شد و سپس تبدیل به یک پارک زیبا برای بازدید عموم گردید. بازدیدکنندگان می‌توانند از سرسبزی با شکوه، باغبانی بی عیب و نقص، آبشارها و استخرهای زیبای آن لذت ببرند.

 

جهت مشاهده تور استانبول ,تور استانبول ارزان,تور لحظه آخری استانبول,به قسمت تور ترکیه قصر شایان مراجعه کنید.