درباره تور دبی
  

دبی یکی از شهرهای مهم و بزرگ ترین شهر تور امارات متحده عربی محسوب می شود.این شهر در گذشته به نام الوصل بوده است. در حال حاضر دبی شهری تجاری و بازرگانی و همچنین توریستی به شمار می رود و توانسته با صنعت نفت خود جایگاه ویژه ای در منطقه خاورمیانه پیدا کند.تور دبی در سال 2012 به عنوان بیست و دومین شهر گران قیمت جهان معرفی گردید و هرساله گردشگران بسیاری به این شهر سفر می کنند.در سال 2007 تور لحظه آخری دبی هشتمین شهر پر بازدید در جهان محسوب شد.

تاریخچه تور دبی 

از نظر زمانی و تاریخی دبی از سال 1095 میلادی ثبت گردیده و از نظر زمان شهرسازی تور دبی می توان به سال 1799 اشاره نمود.شهر دبی درسال 1833 توسط شیخ آل مکتوم رسما بنیان شد.پیشرفت این شهر از نظر اقتصادی و ساخت و ساز هایی که در این شهر انجام شد توانست این شهر را به گرانقیمت ترین شهرهای منطقه خاورمیانه تبدیل کند.


زندگی در دبی از ابتدا تاکنون

شهر دبی در گذشته( قبل از سال 1833 میلادی) دهکده ای از توابع ابوظبی به شمار می رفت و روستایی بسیار کوچک بوده است ولی در سال 1833 شیخ مکتوم بن بطی آب مکتوم تصمیم به مهاجرت گرفت و با 800 نفر از اقوام خود از امارات ابوظبی به این دهکده مهاجرت کرد واز آن زمان به بعد توسط آل مکتوم این شهر تاسیس شد . در حقیقت تور دبی در سال 1990 تنها اسکله ای خرابه بوده و در طی 13 سال توانست به پیشرفته ترین شهر در منطقه خاورمیانه تبدیل شود و این امر باعث شد که جمعیت بسیاری به این شهر مهاجرت کنند.


موقعیت جغرافیایی تور دبی

مساحت تور دبی در حدود 1.278.4 کیلومتر مربع است و دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشد .در فصل تابستان این شهر بسیار گرم می شود و در طول روز میانگین دما در این شهر 40 تا 42 درجه و حتی بالاتر می شود و در طول شب حدود 30 درجه است.در فصل پاییز دما خیلی تغییر نمی کند ولی در ماه نوامبر درجه دما حدود 8 درجه کاهش می یابد.در فصل زمستان هوا خنک می شود و دما این شهر به حدود 22 درجه هم می رسد و بارش باران در طول یک ماه فقط 2 بار رخ می دهد.

زمان سفر به تور دبی ارزان

بهترین زمان تور لحظه آخری آلانیا دبی فصل سرد سال است که می توان گفت از اواسط مهر تا آخر اسفند به دلیل شرایط آب و هوایی دبی بهترین زمان برای سفر است.اما باید در نظر داشت که دراین فصل معمولا تور دبی نسبت به فصول گرم سال گرانتر می شود.ولی در فصل تابستان تور دبی به دلیل گرم شدن هوا در این منطقه ارزانتر می شود.

چگونگی سفر با خرید تور ارزان دبی

زمان مناسب برای سفر به تور لحظه آخری دبی زمستان است که در این فصل دما دبی نسبت به فصول دیگر سال به طور چشمگیری افت می کند.ماه نوامبر تا ماه مارس بهترین زمانی است که می توان به این شهر سفر داشت که در این برهه از زمان تعداد مسافران تور دبی افزایش پیدا می کند لذا قیمت تور دبی افزایش پیدا می کند .در فصل تابستان به دلیل کم شدن مسافر به دبی تور دبی ارزان می شود.

آداب و رسوم در تور دبی

اکثر مردم شهر دبی مسلمان هستند و تاریخ و فرهنگ دبی قدمتی باستانی دارد و بیشتر مردمانش قبل از شکل گیری دبی در بیابان زندگی می کردند و شغل آنها ماهیگیری یا پیدا کردن مروارید بوده است.از نظر مذهب تمامی مهاجران و توریست ها در این شهر آزاد هستند و محدودیت پوشش و مذهبی در این شهر وجود ندارد و توریست ها و مهاجران به راحتی می توانند در تور دبی آزادانه سفر داشته باشند از مهمترین خصوصیات مردم دبی این هست که بسیار مهمان نواز هستند و با توریست ها و مردم بسیار محترمانه رفتار می کنند.ماه رمضان برای مردم دبی بسیار ارزشمند است و در این ماه تمامی کلوپ های شبانه و اجرای موسیقی و همچنین خوردن غذا و نوشیدن  مشروبات الکلی ممنوع است.

تفریحات دبی

شهر دبی به دلیل ساحلی بودن تفریحات بسیاری را در خود جای داده است .ازجمله تفریحات آبی آن می توان به غواصی،فلای برد،پارک آبی وایلد وادی اشاره نمود و همچنین سافاری، کمل پولو(شتر سواری)،ماشین سواری با ماشینهای لوکس و لاکچری، تور دبی کروز و ... از دیگر تفریحات شهر دبی به شمار می رود.

جشن های تور ارزان دبی 

هر ساله در تور ارزان دبی جشن ها و فستیوال های گوناگونی برگزار می شود. جشن روز ملی دبی یکی از جشن های مهم دبی محسوب می شود و هر ساله در دوم دسامبر برگزار می گردد.در2 دسامبر 1971 میلادی امارات از زیر سلطه انگلستان خارج شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.جشنواره اکسپو دبی از دیگر فستیوال های دبی است و همچنین جشنواره غذای دبی، فستیوال فیلم دبی از دیگر جشن های دبی است.

بازی و تفریحات دبی

دبی تفریحات آبی بسیاری دارد و دارای پارک آبی بسیاری است از جمله پارک آبی آکواونچر است که یکی از بزرگترین و هیجانی ترین تفریحات تور دبی است.آکواریوم دبی هم بسیار جالب و شگفت انگیز است و دارای 140 گونه مختلف آبی است.باغ معجزه نیز بسیار زیبا است که به نام میراکل گاردن شهرت دارد و در واقع یک باغ گیاه شناسی است که با توجه به آب و هوای گرم دبی دارای تنوع و گونه های مختلفی از گل و گیاه است.

مراکز خرید محبوب در تور دبی

تور لحظه آخری دبی دارای مراکز خرید متنوع بسیاری از جمله مرکز خرید اوت لت مال است که می توان اجناس با برندهای معتبر ولی ارزان قیمت را در این مرکز پیدا کرد.از دیگر مراکز خرید دراگون مارت است که شبیه اژدها طراحی شده است و تمام اجناس آن چینی می باشد و دارای بیش از 400 تا مغازه دارد و بزرگترین مرگز خرید چینی در بیرون از کشور چین به شمار می رود.مرکز خرید برجمان هم از معروفترین مراکز خرید تور دبی است و دارای 320 فروشگاه است و برندهای گران قیمت در این مرکز وجود دارد و همچنین می توان به مرکز خرید سیتی سنتر دیره و امارات مال نیز اشاره نمود .

صنایع دستی تور ارزان دبی

بازار صنایع دستی در ساحل دریا مقابل ساحل جمیرا واقع شده است .و بازار به دو بخش تقسیم می گردد و دارای مغازه های متنوعی است از جمله مغازه جواهرات و صنایع دستی ،حوله های دستباف و سبد های ساحلی و...است .