تور تفلیس

تاریخ‌های برگزاری

تور تفلیس 3 شب و 4روز

3 شب
5,090,000 تومان
ایرلاین: وارش
1403/01/31
اطلاعات بیشتر
درباره تور تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان یکی از شهرهای توریستی جهان محسوب می شود و سالانه بسیاری از گردشگران به این شهر سفر می کنند . این شهر زیبا جمعیتی در حدود 3 میلیون و نیم نفر را در خود جای داده و در گذشته توسط پادشاهی در حدود 3 هزار سال پیش به نام ایبریا  نامگذاری شده است و در حال حاضر به دلیل وجود چشمه های آب های گرم فراوانی که دارد به شهر تفلیس نامگذاری شده است.نام تبیلی به معنای گرم و جوشان می باشد.

تاریخچه تور تفلیس

کشور گرجستان واقع در قفقاز جنوبی است که در حدود 69.900 کیلومتر مربع مساحت دارد و از شمال با کشور روسیه و از جنوب با کشور ترکیه و ارمنستان هم مرز می باشد . گرجستان در قرن 5 میلادی توسط یکی از پادشااهان  این سرزمین به نام وختانگ اول به وجود آمد.یکی از ویژگی های متحصر به فرد این کشور معماری شیک  آن می باشد .

زندگی در تفلیس از ابتدا تاکنون 

شهر تفلیس در هزاره چهارم تا هزاره سوم فبل از میلاد مسکونی گردید و در گذشته مردم این شهر در طول سواحل ساکن بودند ولی با افزایش جمعیت ساخت و ساز به اطراف رود خانه منتهی شد.خانه های مسکونی به صورت دو و سه طیقه است و در قسمت جنوب شرقی شهر و در خیابان های تنگ واقع شده است که مجموعه قدیمی شهر را تشکیل می دهد . مردم این کشور اکثرا مسیحی و اورتدوکس هستنند.

موقعیت جغرافیایی تور تفلیس

شهر تفلیس در 120 کیلومتری شهر قفقاز و در 250 کیلومتری دریای سیاه واقع شده است . تفلیس دارای زمستانهای سرد و تابستان های گرم می باشد و کشور گرجستان از نظر آب و هوا و اقلیمی و کشوری کوهستانی است و  بسیار منحصر یه فرد است و تمام چهار فصل در آن دیده می شود و در حدود 4000 گونه های متنوع از پوشش گیاهی در آن یافت می شود.

زمان سفر به تور تفلیس ارزان

شهر تفلیس به دلیل آب و هوای متععدی که دارد و تقریبا دارای 4 فصل است می توان در کلیه فصول از سال به این شهر سفر کرد و هر فصل آن جذابیت های خاص خود را به همراه دارد و گردشگران زیادی را در کلیه فصول سال یه خود جلب می کند اما معمولا قیمت تور تفلیس در فصل زمستان به دلیل سرد بودن هوا نسبت به سایر فصلها ارزانتر است.

چگونگی سفر به تور ارزان تفلیس ارزان

شهر تفلیس به دلیل عدم نیاز به ویزا برای مسافران و گردشگران از لحاط هزینه بسیار مقرون به صرفه می باشد .فصل بهار در تفلیس بسیار کوتاه است و گرما و روز های آفتابی در این شهر خیلی زود فرا می رسد و در فصل زمستان به دلیل آب و هوای سرد مخصوصا در ماه ژانویه که بیشتر مردم این کشور مشغول برگزاری سال نو می باشند توریست و گردشگران کمتری به این شهر سفر می کنند که زمان مناسبی برای سفر به این شهر و آشنایی به رسم و رسوم مردم گرجستان می باشد. بیشتر افراد ماه اردیبهشت را بهترین زمان سفر به شهر تفلیس می دانند .چون دراین ماه هوای تفلیس نه سرد است نه گرم و برای گردشگران بسیار مناسب می باشد.

آداب و رسوم در تور تفلیس

زبان مردم این شهر گرجی است ولی 3 زبان روسی،ارمنی،ترکی آذری بین مردم این شهر رواج دارد.کشور گرجستان به دلیل قدمت زیادی که دارد بسیار فرهنگ آن غنی می باشد و آداب و رسوم مردم گرجستان ترکیبی از سنت قدیمی و جدید است .مردم گرجستان بسیار مهمان نواز هستند و از نظر دین و مذهب اغلب مردم مسیحی ارتودکس هستند ولی در میان آنها مسلمانان و ادیان دیگر زندگی می کنند.

تفریحات تفلیس

در شهر تفلیس تفریحات بسیار متنوع وجود دارد که برای گردشگران بسیار جالب و جذاب است .پارک آبی جینو پارادایس از جمله تفریحات پر طرفدار در تفلیس است.همچنین از دیگر تفریحات تفلیس را می توان تله کابین تفلیس، بالن سواری،پینت بال را نام برد.

جشن های تور ارزان تفلیس

جشن های بسیاری در گرجستان برگزار می شود از جمله آن غیر از جشن کریسمس و سال نو میلادی می توان به جشنواره رنگ،جشنواره گل، جشنواره پنیر تفلیس و جشنواره بین المللی تئاتر تفلیس که در ماه اکتبر برگزار می شود  اشاره نمود.

مراکز خرید محبوب درتور تفلیس 

در شهر تفلیس مراکز خرید بسیاری وجود دارد.یکی از بزرگترین مراکز هرید این شهر تفلیس مال است که در انتهای غربی شهر واقع شده است.این مرکز خرید دارای 108 فروشگاه است که برترین برند های جهان در این فروشگاه ها یافت می شود .دومین مرکز خرید معتبر ایست پوینت است که تا مرکز شهر 10 تا 12 دقیقه فاصله دارد .درای بریج مارکت جزئ شلوغترین بازار های شهر تفلیس است که انواع سوغات های محلی در این بازار یافت می شود.

صنایع دستی تور ارزان تفلیس

گرجستان تنوع سوغاتی بسیاری را دارد از جمله سوغات پرطرفدار این کشور چورچخلا است که بسیار طعم دلپذیری دارد .چورچخلا نوعی آب نبات است که شگل ان به صورت دراز . کشیده و مانند شمع می باشد و از انواع مغزها مانند گردو، بادام، فندق و گاهی هم از کشمش ساخته می شود.از دیگر سوغات تفلیس جواهرات نقره و صنایع دستی رنگی است که جزء سوغاتی این شهر محسوب می شود و برای هدیه دادن بسیار مناسب است.