درباره تور مشهد

شهر مشهد در گذشته در زمان افشاریان پایتخت کشورایران بوده است و در شمال غربی شرقی ایران به مساحت 351 کیلومتر مربع مرکز استان خراسان رضوی است و بعد از تهران بزرگترین کلان شهر ایران به شمار می رود. تور مشهد به دلیل حرم مطهر امام هشتم شیعیان علی بن موسی بن الرضا سالانه تعداد بسیار زیادی از زائران از تمام کشورهای مسلمان شیعه به این شهر مقدس سفر می کنند.

تاریخچه تور مشهد

در زمان قدیم نام مشهد نوغان بوده است و همه در گذشته به این نام این شهر را می شناختند.تور مشهد مانند تمام شهر های دیگر ایران شاهد جنگ های متعددی بوده که یکی از آنها در زمان سلسله غزنویان بوده است که در این زمان آرامگاه امام رضا(ع) توسط موسس این سلسله  خراب گردید ولی در دوره سلطان محمودغزنوی دوباره بازسازی شد.شهر مشهد در دوره نادر شاه افشار به دلیل اینکه پایتخت ایران شد به اوج رسید و در واقع یکی از کسانی که بح حرم امام رضا توجه بسیاری داشت نادر شاه افشار بود و هنگام بازگشت خود از کشور هند غنائم بسیاری به همراه خود آورد و بسیاری از آنها را به حرم امام رضا هدیه نمود و همچنین سقاخانه وسط صحن حرم نیز توسط وی ساخته شد.

زندگی در مشهد از ابتدا تاکنون

شهر مشهد را می توان به عنوان پایتخت معنوی ایران دانست.در گذشته سفر به تور ارزان مشهد تنها به دلیل زیارت امام رضا (ع) بوده است ولی کم کم این شهر تبدیل به شهر سیاحتی،زیارتی و گردشگری گردید.تور مشهد اخیرا رشد جمعیت بالایی داشته است و پس از شهر تهران،اصفهان و تبریز چهارمین شهر پر جمعیت کشور به شمار می رود.البته نا گفته نماند که جمعیت کثیری از شهر مشهد را مهاجران افغان تشکیل می دهد و این به دلیل وجود طالبان در کشور افغانستان بوده است.


موقعیت جغرافیایی تور مشهد

تور ارزان مشهد که بین رشته کوه های بینالود و هزار مسجد واقع شده است و به مساحت 351 کیلومتر مربع دارای آب و هوایی معتدل و سرد و خشک است و از تابستان های گرم و خشک برخوردار است و دما در این فصل به حداکثر 43 درجه بالای صفر می رسد. و فصل زمستان در شهر مشهد بسیار سرد است و دما در این فصل به 23 درجه زیر صفر هم می رسد. 

زمان سفر به تور مشهد ارزان

زمان سفر به تور ارزان مشهد محدود به زمان خاصی نمی باشد و چون شهرمقدس مشهد شهری توریستی است در هر زمان از فصل سال می توان به این شهر مقدس سفر کرد ولی بهترین زمان برای سفر به تور لحظه آخری مشهد فصل بهار است.در این فصل آب و هوای مشهد خوب و دلپذیر است و در این فصل گردشگران بسیاری به تور مشهد سفر می کنند.فصل تابستان هم فصل مناسبی برای سفر به تور مشهد است ولی باید در نظر داشت که قیمت هتل ها در این فصل افزایش میابد. فصل زمستان به دلیل سرمای هوا در این شهر برای سفر و لذت بردن از مناطق سیاحتی آن مناسب نمی باشد ولی در این فصل قیمت تور مشهد به شکل قابل توجهی کاهش میابد و بهترین زمان برای تور ارزان مشهد است.البته در مناسبت های خاص مانند ولادت امام رضا (ع) و شهادت ایشان قیمت تور مشهد افزایش میابد.

آداب و رسوم در تور مشهد

مردم مشهد مانند شهرهای دیگر ایران دارای سنت ها و آداب و رسوم خاص خود هستند مثلا به دلیل خشک بودن آب و هوای این شهر مراسم طلب باران هر ساله در شهر مشهد ودیگر شهرهای استان خراسان برگزار می شود.و همچنین از دیگر آیین ها و سنت های دیگر مشهد کشتی و نبردهای تن به تن است که خاستگاه این سنت دیرینه به گذشته های خیلی دور بر می گردد.مراسم عزاداری و نوحه خوانی مخصوصا در ایام محرم در تور مشهد ارزان بسیار مرسوم بوده و این مراسم با شکوه خاصی برگزار می گردد.غذای معروف مشهد آش شله قلمکار است که این آش با گوشت و حبوبات طبخ می شود و مخصوصا در مراسم های مختلف این غذا بسیار مورد توجه می باشد.

تفریحات تور لحظه آخری مشهد

تور مشهد لحظه آخری علاوه بر تور زیارتی دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع و گوناگون است و علاوه بر زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) مسافران تور ارزان مشهد می توانند از جاهای مختلف این شهر دیدن کنند.ازجمله جاهای دیدنی تور ارزان مشهد پارک ملت با شهربازی آن است که قدیمی ترین شهربازی شهر مشهد به شمار می رود.از دیگر پارک های معروف مشهد پارک کوهسنگی است و در واقع کوهسنگی جزء مهمترین اماکن تفریحی تور مشهد ارزان محسوب می شود.در حال حاضر طرقبه و شاندیز بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران تور مشهد واقع شده است و حتی ساکنان شهر مشهد هم آخر هفته ها این مکان را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب می کنند.

مراکز خرید محبوب در تور مشهد  

مراکز خرید شهر مقدس مشهد بسیاار است ولی در حال حاضر یکی از جدیدترین مراکز خرید پروما است که فروشگاه بزرگی از کلیه اجناس از جمله پوشاک،محصولات و لوازم آرایش و انواع صنایع دستی و... است.مجتمع تجاری الماس شرق هم یکی دیگر از مراکز خرید تر مشهد ارزان است که این مجتمع تجاری دارای 4 طبقه و 1238 واحد تجاری است و دارای فروشگاه های مختلفی می باشد و انواع رستوران و کافی شاپ نیز در این مجتمع تجاری وجود دارد.همچنین مرکز خرید آرمان مشهد از دیگر مراکز خرید مشهد است که در آن انواع برندهای معتبر مانند گوچی،کلوین کلین،نایک،آدیداس یافت می شود.شایان ذکر است که بازار رضا نیز از معروفترین بازارهای مشهد است که گردشگران تور مشهد برای خرید سوغات از این بازار با قیمت مناسب می توانند بهره ببرند.

صنایع تور دستی ارزان مشهد

مشهد دارای سوغات مختلفی است که از آن می توان به عنوان صنایع دستی مشهد نام برد.مشهد مقدس دارای سنگ های قیمتی و زینتی بسیاری است که از جمله آن سنگ فیروزه است که فیروزه نیشابور بسیاردر جهان معروف است و طرفدار بسیاری دارد.معدن فیروزه نیشابور جزء مهمترین معادن سنگی کشور ایران محسوب می شود.از دیگر سوغات مشهد می توان به زعفران و زرشک اشاره نمود که به عنوان محبوب ترین و پرطرفدارترین سوغات مشهد به شمار می رود.مهر و تسبیح را می توان از سوغات معروف و پر طرفدار تور مشهد نام برد.