درباره تور آلانیا

 آلانیا شهری تاریخی که در گذشته به نام علائیه بوده است و در 135 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است.این شهر از تظر بافت شهری و ساحلی بودن آن در کنار دریای مدیترانه مکانی زیبا را برای گردشگران و توریستهای تور آلانیا فراهم آورده است.آلانیا به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد توسط ترکان سلجوقی در حدود 800 سال پیش به عنوان مکانی تفریحی مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر بسیاری از گردشگران اروپایی و آسیایی را به خود جلب می کند.

تاریخچه تور آلانیا

زمان تاسیس تور آلانیا دقیقا مشخص نشده است ولی نام این شهر در طول دوران مختلف تغییر کرده است.به عنوان مثال در زمان امپراطوری شرقی این شهر به نام کولونوروس یعنی کوه زیبا بوده است ولی در سده 13 میلادی تور آلانیا توسط پادشاه سلجوقی به نام علائیه تغییر یافت و در سال 1935 توسط مصطفی آتاتورک که از این شهر بازدید نمود و با دیدن قلعه آلانیا و باغ های پرتقال این شهر بسیار متاثر گردید و نام این شهر را به تور ارزان آلانیا تغییر داد.

موقعیت جغرافیایی تور آلانیا

 مساحت تور آلانیا در حدود 1.598 کیلومتر مربع است. این شهراز طرف شمال به رشته کوه های توروس از جنوب به دریای مدیترانه منتهی می شود و همچنین از طرف شرق به قاضی پاشا و از طرف غرب نیز به ماناوگات و سیده می رسد.آلانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه ای که دارد بارش برف در این شهر غیر ممکن می باشد و تنها در ارتفاعات کوه های توروس می توان برف را مشاهده نمود .این شهر در تابستان روز های گرم و خشک بسیار دارد و تقریبا 300 روز سال در آلانیا آفتابی می باشد و باران تنها در فصل زمستان می بارد. 

زمان سفر به تورآلانیا ارزان

به دلیل آب و هوای مدیترنه ای و معتدل این شهر می توان گفت که تقریبا در تمام فصول سال به آلانیا سفر کرد.فصل تابستان به دلیل آب و هوای نسبتا گرم که میانگین دما در این فصل 28 درجه است زمان مناسبی برای سفر به تور آلانیا می باشد و بهترین زمان برای شنا برای گردشگران و توریستها می باشد.

چگونگی سفر با خرید تور آلانیا ارزان

آلانیا نسبت به شهر های دیگر کشور ترکیه شهری ارزان از نظر هتل و خرید می باشد .و به دلیل آل و یوآل بودن هتل ها برای گردشگران تور آلانیا مقرون به صرفه می باشد.آب و هوای معتدل این شهر باعث شده که در تمام فصول سال می تان به این شهر توریستی زیبا سفر کرد . اما بهترین زمان سفر به تور آلانیا فصل تابستان می باشد.

آداب و رسوم تور آلانیا

مردم آلانیا آداب و رسوم بسیاری دارند و اغلب آنها مسلمان هستند و نسبت به سنت هایشان بسیار پایبند می باشند و به خاطر جشن های سنتی که برای هر مراسمی برگزار می کنند در بین مردمان کشور ترکیه از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.همچنین این شهر غذاهای بسیار محبوبی در میان مردم ترکیه دارد. سوپ های این شهر بسیار معروف است مخصوصا سوپ ترخینه بسیار در آنجا پرطرفدار است و همچنین کباب از غذاهای محلی آلانیا به شمار می رود که بسیار خوشمزه و دلپذیر است.

تفریحات آلانیا 

در آلانیا تفریحات گوناگون و بسیار متنوعی وجود دارد که ازجمله آنها پارک های آبی است که می توان به پارک آبی لند آو لجنز (سرزمین افسانه ها ) که بزرگترین پارک آبی تور ارزان آلانیا محسوب می شود و دارای امکانات بسیار متنوعی مانند سرسره آبی،استخر موج،ورزش های آبی مهیج و....می باشد.از دیگر تفریحات آلانیا می توان به تله کابین هوایی تلفریک اشاره نمود که در سال 2017 افتتاح گردید .

جشن های تور ارزان آلانیا

مردم آلانیا مراسم و فستیوال های مختلفی را دارند که هر ساله با شکوه و عظمت بسیار برگزار می شود.از جمله جشن ها می توان به  فستیول اپرا و باله اشاره کرد که هر ساله (از سال 1994) برگزار می شود.فستیوال بین المللی جاز هم هر ساله به مدت 4 روز برگزار می گردد و بزرگترین جشن آلانیا جشن میلادی سال نو است که بسیار باشکوه برگزار می گردد .البته این جشن چند سالی است که در آلانیا به پا می گردد.

بازی و تفریحات تور آلانیا

از جمله تفریحات تور آلانیا به غیر از پارک آبی می توان به موج سواری پارویی اشاره نمود که معمولا این بازی به مهارت خاصی نیاز ندارد .از دیگر تفریحات تور ارزان آلانیا کشتی دزدان دریایی است که این کشتی دارای سه عرشه می باشد و همچنین قلعه آلانیا و برج قرمز از دیگر جاهای دیدنی آلانیا است که از قرن سیزدهم میلادی قدمت دارد.

مراکز خرید محبوب در تور آلانیا

مراکز خرید بسیاری در آلانیا وجود دارد که بسیار متنوع و گوناگون است و گردشگران تور آلانیا به راحتی می توانند از نقاط مختلف مراکز خرید دیدن و خرید کنند.از جمله این مراکز خرید مگامال است که بسیار لوکس و بزرگ می باشد .مرکز خرید آلانیوم نیز از دیگر مراکز خرید معروف در این شهر است که در سال 2006 افتتاح گردید و دارای انواع برند است.مراکز دیگر آلانیا مرکز خرید کیپا،سالن جواهرات سیفلار و جمعه بازار آلانیا است.

صنایع دستی تور ارزان آلانیا

در کشور ترکیه صنایع دستی بسیاری است که مشهورترین آنها سوغات چشم نظر است که صورت های مختلف آن را می توان در کلیه شهر های این کشور از جمله آلانیا پیدا کرد.قهوه ترک آلانیا نیز بسیار پر طرفدار است و همچنین گردشگران تور آالانیا از انواع دمنوش های گیاهی می توانند استفاده و خریداری کنند.