درباره تور ازمیر

ازمیر پس از استانبول و آنکارا سومین شهر نرکیه است و از نظر تجاری و صنعتی دارای موقعیتی ممتازی می باشد .این شهر در غرب کشور ترکیه واقع شده است و جزء امن ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود.شهر ازمیر نیز مانند دیگر شهر های ترکیه از آب و هوای خوب و فوق العاده ای برخوردار است . همچنین این شهر دارای جاذبه های گردشگری متنوع است و دارای اماکن تاریخی نیز می باشد و برای گردشگرانی که قصد سفر به این شهر توریستی را دارد بسیار ایده آل است.

تاریخچه تور ازمیر 

شهر ازمیر دارای قدمتی در حدود 3000 سال می باشد و از شهرهای باستانی یونانیان به شمار می رفته است و دارای ۸۵۰۰ سال سابقه از دوران نوسنگی اقامتگاه انسانی بوده است. این شهربه نام اسمیرنا در دوران باستان کلاسیک یونان شهرت داشته است.این نام تا سال 1930 در کلیه زبان ها اسمیرنا بوده است اما از آن سال به بعد دولت ترکیه تلاش کرد تلفظ ترکی اسمیرنا که ازمیر تلفظ می شود جهانی کند و بعد از مدتها موفق شد که نام ازمیر را در جهان ثبت کند. در اغلب دوره های تاریخ این شهر از شهرهای تجاری دریای مدیترانه محسوب می شد و در سرتا سر جنوب ازمیر دارای سواحل ماسه ای و آثار تاریخی گوناگون از دوره های گذشته می باشد.شهر ازمیر هر سال میزبان تعداد زیادی همایش و نمایشگاه های تجاری و صتنعتی مختلف است و دانشگاه های معتبری در این شهر وجود دارد که از مهمترین و معروفترین دانشگاه ها می توان به دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول اشاره نمود.همچنین این شهر در سال 1971 میزبان بازی های مدیترانه ای و در سال 2005 نیز میزبان بازی های یونیور سیاد بوده است.

فرودگاه ها و دسترسی به تور ازمیر

ساخت فرودگاه ازمیر در سال 1984 آغاز گردید و در سال 1987 به بهره برداری رسید.شهر ازمیر به دلیل آنکه از شهر های تاریخی و قدیمی ترکیه به شمار می رود در ساخت آن توسط دولت ترکیه تلاش بسیاری شده و برای آن اهمیت زیادی قائل شده است. یکی از دلایل اینکه این فرودگاه بسیار اهمیت دارد، واقع شدن این شهر و راه های دسترسی آن به دریای اژه و شهر های ساحلی مربوط به آن است.فرودگاه ازمیر که در 18 کیلومتری جنوب مرکز شهر ازمیر واقع شده است عدنان مندرسنام دارد که از روی نام نخست وزیر سابق کشور ترکیه گرفته شده است و مساحتی به وسعت 7 میلیون متر مربع دارد. گردشگران تور ازمیر از شهرهایی نظیر افسوس، سلجوک می گذرند تا به فرودگاه دسترسی پیدا کنند.

هتل های تور ازمیر 

هتل های ازمیر شامل هتل های 3 ستاره، 4 ستاره، 5 ستاره را شامل می شود. تمامی هتل های ازمیر دارای خدمات صبحانه (BB) می باشد و مانند هتل های کوش آداسی و آنتالیا خدمات All  و یا Uall نمی باشد.از هتل های 3 ستاره ازمیر می توان به هتل هایی نظیر آلیکن و لایف کرنر و... اشاره نمود .ازمیر دارای هتل های 5 ستاره بسیار لوکس با امکانات و خدمات بسیار خوب می باشد که از جمله آن ها هتل ماریوت ازمیر، سوئیس اوتل بویوک افس ازمیر،هتل رنسانس ازمیر ،ویندهام گرند ازمیر اوزدیک و... می توان نام برد.

جاذبه های گردشگری تور ازمیر 

ازمیر سومین شهر بزرگ در ترکیه محسوب می شود و قدمت بسیار زیادی دارد و بیشتر از 8000 سال دارای تاریخ باستانی می باشد و از قدیمی ترین سکونتگاه های در منطقه دریای مدیترانه می باشد.ازمیر دارای مناظر میراث فرهنگی جذاب بسیاری است و همچنین دارای آب و هوای ساحلی بسیار دلپذیر و از مراکز تفریحی و غذاهای محلی منحصر به فرد برخوردار است.از جمله جاذبه های گردشگری شهر ازمیر میدان کوناک است که در مرکز شهر واقع شده است.در این میدان برج ساعتی زیبا که امپراتور آلمان ویلهم دوم به پادشاه عثمانی هدیه داده است وجود دارد. این میدان همچنین استراحتگاهی محبوب برای گردشگران تور ازمیر به شمار می رود.از دیگر جاذبه های تور ازمیر می توان به محله السنجاک اشاره کرد که از ابتدای بندر شروع می شود و دارای انواع رستوران ها و کافه ها برای گردشگران می باشد.سایت باستان شناسی افسوس از دیگر جاذبه های ازمیر است که جزء میراث جهانی یونسکو محسوب می شود.

جاتذبه های گردشگری تور ازمیر بسیار زیاد و دیدنی است.چشمه و آلاچاتی از دیگر جاذبه های این شهر می باشد که در فصل تابستان به غیر از گردشگران تور ازمیر برای مردمان ترکیه به خصوص استانبولی ها مکانی تفریحی به شمار می رود.از دیگر جاذبه های شهر ازمیر می توان به پارک فرهنگ، بالچوا و تله کبین آن و... اشاره کرد.

زمان سفر به تور ازمیر

ازمیر به دلیل واقع شدن در کنار دریای اژه دارای آب و هوای بسیار خوب و مطبوعی می باشد که برای گردشگران بسیار خوشایند و دلپذیر است. ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه ای است و زمستان‌های بارانی و ملایم  دارد و تابستان‌های ازمیر گرم و خشک است.بنابر این برای گردشگران که می خواهند در آب و هوای معتدل و مطبوع باشند بهترین زمان برای سفر به ازمیر اول پاییز و بهار است.اما برای گردشگران که به هوای گرم علاقه مند هستند، بهترین زمان برای آنها ماه می تا سپتامبر است یعنی از اول بهار تا آخر تابستان می توانند به این شهر سفر کنند.گرمترین ماه در ازمیر ماه جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد ) می باشد که در این زمان میانگین دما 33 درجه سانتی گراد است.در فصل تابستان ازمیر دارای آفتاب بسیار است و گردشگران می توانند 14 ساعت از نور خورشید استفاده کنند.در فصل پاییز میزان بارندگی در هر ماه بیشتر از نیمه اول سال می شود و زمستان مرطوب ترین فصل در ازمیر است که حداقل 13 روز بارانی دارد و میانگین بارندگی در این شهر در هر ماه 137 میلی متر است.

آداب و رسوم تور ازمیر

امروزه ازمیر شهری ترکیبی از سنت های باستانی و مدرن شده است و طبق افسانه ها نویسنده یونانی هومر در این شهر زندگی می کرده است. شهر ازمیر در طول تاریخ به دلیل واقع شدن در تقاطع جاده های بازرگانی همیشه چند ملیتی بوده است و همین امر باعث شده که در شخصسیت مردم و فرهنگ آن ها تاثیر بسزایی دارد.اهالی ازمیر مردما مهمان نوازی هستند و همیشه به همنوعان خود کمک می کنند. از ویژگی های مردم ازمیر می توان به ادب، صبر و مهربانی اشاره نمود.از نظر رفتار و اخلاق مردم ازمیر بسیار خونسرد هستند و تمایل دارند کارهایشان را بدون عجله و آرام انجام دهند و برای هر کاری صبر و حوصله بسیار به خرج می دهند.مردم ازمیر بسیار خوش مشرب و صمیمی هستند و تقریبا اغلب مردم به دلیل توریستی بودن این شهر می توانند به انگلیسی صحبت کنند.


غذاهای مردم ازمیر ترکیبی از غذاهای ترکی و یونانی می باشد و تحت تاثیر ملته های مختلف قار گرفته است. از مهم ترین تولیدات ازمیر می توان به خوراکی هایی نظیر ماهی، حلزون و سبزیجات اشاره کرد.غذاهایی نظیر کتلت گوشت بره با فلفل و سس گوجه ، کوفته اینوگول، میگو با قارچ، باقلوا و ... از مهمترین غذاهای ازمیر به شمار می رود و توصصیه می شود گردشگران در طول اقامتشان این غذاها را امتحان کنند.همچنین در ازمیر هر ساله فستیوال های متعددی برگزار می شود که یکی ازجذاب ترین آن ها فستیول جاز است که در ماه مارچ برگزار می شود و علاقمندان به این موزیک می توانند در این فستیوال شرکت کنند.از دیگر فستیوال های مشهور در ازمیر می توان به فستیوال بین المللی ازمیر اشاره کرد که در ماه ژوئن و جولای برکزار می گردد و در این فستیوال موزیسین های مشهوری از تمام نقاط جهان در این فستیوال شرکت می کنند که بسیار هیجان انگیز است و دارای ارزش بالایی می باشد. این فستیوال در سالن های تئاتر و مراکز فرهنگی شهر ازمیر برگزار می شود.همچنین از آنجایی که کشور ترکیه کشور اسلامی می باشد تمامی اعیاد و مناسبت های مذهبی در آن برگزار می گردد.

مراکز خرید تور ازمیر 

شهر ازمیر از شهرهای بزرگ کشور ترکیه محسوب می شود.این شهر از نظر تجارت و اقتصاد بسیار پیشرفته است و به همین خاطر دارای مراکز خرید و بازار های متنوعی می باشد که گردشگران تور ازمیر علاوه بر تفریحت گردشگری می توانند از مراکز خرید ازمیر لذت ببرند.یکی از بزرگترین مراکز خرید ازمیر می توان به مرکز خرید فروم بورنوا اشاره نمود.که دارای 3 طبقه می باشد و علاوه بر آن دارای 600 واحد آپارتمان ، اسپا، سالن بدنسازی . ... است.این مرکز خرید دارای انواع اجناس ترکی و برند برای گردشگران تور ازمیر می باشد.

از دیگر مراکز خرید ازمیرمرکز خرید آگورا است که در سال 2003 افتتاح گردید و مساحتی 30000 متر مربع فضای داخلی و 90000 متر مربع فضای باز دارد و از بزرگترین مراکز خرید ازمیر محسوب می شود. نام آگورا از کلمه یونانی باستانی  به معنای «محل بازار»  یا « بازار »گرفته شده است و از سال 2003 به عنوان بزرگترین مرکز مد و سرگرمی در ازمیر ه شمار می رود و رندهی معروف دنیا با محصولات متنوع را به گردشگران ارئه می دهد.مجتمع تجاری تفریحی اژه پارک از دیگر مرکز خرید ازمیر است که دارای 115 فروشگاه می باشد و جزء بهترین مراکز خرید ازمیر به شمار می رود و در میان گردشگران تور ازمیر بسیار محبوب و پر طرفدار است.از دیگر مراکز خرید ازمیر می توان به مرکز خرید مدیا مارکت،مرکز خرید آسماچاتی، مرکز خرید هیلتون، اوت لت اپتیموم،بازار سنتی ازمیر ،اوت لت سلوی و... نام برد.