درباره تور مارماریس

مارماریس یکی از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می رود و شهری بندری کوچک است که در جنوب غربی ترکیه در امتداد خط ساحلی ریویرا واقع شده است.مساحت این شهر در حدود 878 کیلومتر مربع است که جمعیت آن در حدود 35 هزار نفر می باشد.مارماریس در بین سواحل دریای اژه و بین رشته کوه قرار گرفته است و منظره زیبایی را برای گردشگران فراهم ساخته است. این شهر بندری با موقعیت جغرافیایی که دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نزدیکی مارماریس به دریا سبب رونق تجارت ماهیگیری شده ااست.همچنین با کشتی از بندر مارماریس به جزیره یونانی به راحتی می توان سفر کرد .این شهر دارای جمعیت بسیار کمی است ولی در فصل تابستان با حضور گردشگران جمعیت مارماریس افزایش می یابد.این چزیره قدمت بسیار بالایی دارد و قدمت آن مربوط به 6 قرن پیش از میلاد می باشد. بنابراین در این مکان زیبا می توان آثار تاریخی متعددی مشاهده نمود.

جاذبه های گردشگری مارماریس 

جاذبه‌های این شهر بسیار متنوع است و دارای تفریحات متعدد و گوناگونی است که برای گردشگران بسیار لذت بخش است.از اصلی‌ترین جاذبه‌های مارماریس می توان به دریای فیروزه‌ای و ساحل تمیز آن اشاره نمود که گردشگران با قایق‌های بادبانی به راحتی می توانن در میان دریای تمیز به گشت‌وگذار بپردازند. از دیگر جاذبه‌های مارماریس قلعه تاریخی، کوه‌های مارماریس و منطقه دلیان است که منطقه زیبا دلیان در استان موغله و بین مارماریس و فتحیه واقع شده است. شایان ذکر است که این منطقه مملو از ویرانه‌های است که  از سال‌های بسیار دور به جا مانده و جاذبه‌هایی مانند حمام گِل، شهر باستانی کائونوس ، ساحل ایزوتوزو و…دارد. رودخانه دالیان از دیگر جاذبه های مناطق مارماریس است. در ساحل آن همچنین مناظر سرسبز بسیار زیبا و کافه و رستوران‌های متعددی وجود دارد. 

آب و هوای مارماریس 

مارماریس در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و دارای سواحلی بسیار زیبا، مناظر کوهستانی چشم گیر و همچنین دارای پوشش گیاهی سرسبز و پرباری است که جزء مهم‌ترین زیبایی‌های این منطقه محسوب می شود. مارماریس در واقع بهشت ترکیه به شمار می رود و دارای تابستان‌ بسیار گرم و مرطوب با آفتابی درخشان است و آب و هوای این شهر در فصل زمستان‌ سرد و بارانی است. البته دمای هوای این شهر کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد نمی‌شود. بهترین زمان برای سفر به مارماریس اوایل بهار تا اواسط تابستان است.

زمان سفر به تور مارماریس 

مارماریس به دلیل واقع شدن در سواحل مدیترانه دارای دمای متغیر در زمان‌های مختلف سال است و با توجه به رطوبتی که دارد، هوا در بیشتر زمان های سال به غیر از فصل تابستان که در چند هفته آن هوا گرم است، در اغلب سال، هوا بسیار معتدل و دلپذیر می باشد. در این شهر بارش برف و باران در طول سال بسیار کم است. در میان دیگر مقاصد گردشگری در جهان ، از نظر آب و هوا، مارماریس رتبه ۶۵ از ۱۰۰ را دارد.بهترین زمان برای سفر به مارماریس ماه ژوئیه، اوت و سپتانبر است که در این ماه ها آب و هوای بیسار خوب و دلپذیری را دارد.شایان ذمر است که در اواخر مرداد این شهر دمای 35.6 درجه و حداقل دما در شب ها 26.9 درجه سانتی گراد می باشد.


آداب و رسوم مارمایس 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مارماریس از فرهنگ سنتی ترکیه و فرهنگ غرب تشکیل شده است و در واقع ترکیبی از این دو فرهنگ می باشد. ولی با حضور تعداد بسیار زیادی از گردشگران در این شهر باعث شده تا نردم این شهر تعصبات قومی و مذهبی خود را کنار گذاشته و انعطاف های بسیار زیادی در این منطقه به وجود بیاید. در این منطقه از ترکیه  روابط صمیمی و دوستانه بیم مردم را می توان مشاهده نمود.که این روابط در شهرهای بزرگ ماندد استانبول، ازمیر و آنکارا بسیار کم رنگ تر می باشد.

خوراک روزانه این شهر را غذاهای دریایی و ترکی تشکیل می دهد و مانند سایر بخش های ترکیه، وعده صبحانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین ازدواج ها در این بخش از ترکیه سنتی تر و شلوغ تر برگزار می شود. کار و تجارت در مارماریس از صنعت توریستی و صنعت دریانوردی آن تاثیر گرقته است. این جزیره علاوه بر گردشگری گزینه بسیار ایده آلی برای سکونت می باشد.

تفریحات مارماریس 

مارماریس دارای تفریحات و جاذبه های متنوعی می باشد.از جمله تفریحات مارماریس می توان به سواحل مارماریس، کوه های مارماریس،جزیره کلئوپاترا،آبشار تاگوت،ساحل لاک پشت ها،قلع مارماریس و ... اشاره نمود.همچنین مارماریس دارای تفریحات آبی نیز می باشد که علاوه بر پارک آبی که دارد دارای جت اسکی، غواصی، قایق سواری و... می باشد.

مراکز خرید محبوب در مارماریس 

شهر مارماریس اگرچه مانند دیگر شهرهای ترکیه دارای مراکز خرید متعدد و زیادی نمی باشد اما برای گردشگران تور مارماریس که به خرید علاقه دارند می توانند در این شهر توریستی هر آنچه که نیاز دارند فرتهم آورند و به دلیل آنکه تنوع کالا در مراکز خرید این شهر زیاد است گردشگران می توانند به عنوان سوغاتی و... تهیه نمایند.ازجمله مراکز خرید می توان به مرکز خرید مارماریس اشاره نمود که دارای مغازه های متنوع و با کیفیت و با قیمت مناسب است.از دیگر مراکز خرید این شهر چارشی بازار مارماریس است که دارای کالاهای سنتی از جمله پوشاک، زیور آلات، ادویه جات و غیره است.همچنین مرکز خرید پوینت، نتسل مارینا، مرکز خرید تانساش،، بلو مارت مال،بازار ایچملر مارماریس، پنجشنبه بازار و... از دیگر مراکز خرید مارماریس به شمار می رود.

فرودگاه و دسترسی به تور مارماریس

فرودگاه بین المللی دالامان نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس است. فاصله این فرودگاه تا مارماریس 90 کیلومتر می باشد. همچنین فرودگاه بین المللی بدروم هم در نزدیکی مارماریس واقع شده است که در فاصله 130 کیلومتر با مارماریس قرار گرفته است. برای سفر به مارماریس فرودگاه دلامان گزینه مناسبی است چون به نسبت فرودگاه بدروم این فرودگاه به مارماریس نزدیک تر می باشد، این فرودگاه گزینه مناسبی برای سفر به مارماریس به شمار می رود و خیلی ازگردشگران این فرودگاه را برای سفر به مارماریس انتخاب می کنند.