باکرکوی استانبول

باکرکوی استانبول

باکرکوی استانبول

باکرکوی استانبول یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول می باشد. این منطقه در قسمت اروپایی این شهر و مابین بزرگراه E-5 و ساحل دریای مرمره قرار  دارد. باکرکوی یک منطقه‌ی مسکونی و توسعه‌یافته است و به همین دلیل بیشتر ساکنان آن را افرادی از طبقه‌ی اجتماعی متوسط به بالا تشکیل می‌دهند.

تاریخچه‌ی باکرکوی غنی است و قدمت آن به دوران بیزانس بازمی‌گردد. در آن زمان این منطقه را «Hebdomon» می‌نامیدند و چندیدن ساختمان مهم در آن قرار داشت.

به همین دلیل است که با وجود این که این منطقه خارج از دیوارهای شهر قرار داشت، همواره حاکمان و خاندان سلطنتی از آن بازدید می‌کردند.

کمپ مارتیوس (اردوگاه)، دادگاه تریبونالز، Jucundiaena (کاخ خوشی و لذت) و کلیسای سنت جان باپتیست را می‌توان نمونه‌هایی از مهم‌ترین ساختمان‌های این منطقه در دوران بیزانس برشمرد.

باکرکوی نه تنها مراکز خرید متعددی دارد بلکه امکاناتی را نیز ارائه می‌دهد تا به عنوان یکی از معروف‌ترین بخش‌های شهر شناخته شود.

میدان اسب‌سوار «ولی افندی» (Veliefendi Hippodrome) بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مسیر مسابقه‌ی اسب‌سواری ترکیه است و آن را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین امکانات باکرکوی نامید.

اگر به مسابقات اسب‌سواری علاقه دارید، باکرکوی همان جایی است که باید بروید. فرودگاه آتاتورک، مرکز تجارت جهانی استانبول و ورزشگاه دو و میدانی آتاکوی از دیگر سازه‌های مهم منطقه‌ی باکرکوی می باشد.